dinsdag 24 november 2015

Stroomstoring en vrij van school

Vanochtend werden wij wakker en was alles donker. Dat is het in deze tijd van het jaar natuurlijk altijd om half zeven 's ochtends, maar ik bedoel echt donker. Het werd al gauw duidelijk dat we geen stroom hadden: de wekkerradio was uit, het was ijskoud in huis en er was geen warm water. Verder leek ook de hele straat nog in diepe rust, maar al gauw zagen we de overbuurman rondscharrelen door zijn huis met een zaklamp.
We hebben ons snel aangekleed en vervolgens de kinderen klaargemaakt voor school, dit alles bij het licht van een paar zaklampen. Wassen met een ijskoude natte washand is altijd erg verfrissend!




Rond half negen ging de stroom bij ons gelukkig weer aan. Omdat de kachel zonder stroom niet werkt was het op school nog te koud en werden de kinderen weer naar huis gestuurd.

Zo leek het dus een onverwachte vakantiedag voor de kinderen te worden! Gelukkig ben ik nu thuis voor de kinderen dus wij hoefden niet stel op sprong een oppas te regelen of een vrije dag op te nemen. Maar ik kan me voorstellen dat er heel wat ouders even met de handen in het haar zaten.

Al gauw begon het 'gezeur' om een spelletje op de iPad (herkenbaar?). Hier is Minecraft erg populair en sinds kort weten de oudste en middelste dat zij ieder vanaf een andere iPad elkaar kunnen bezoeken. Samen hebben we bedacht dat we in plaats van naar school te gaan hier thuis schooltje konden spelen. Met de werkjes die ze deden konden ze iPad speeltijd verdienen. Ik heb een aantal Sinterklaas kleurplaten uitgeprint, onze Maan, Roos, Vis en de Rompompom tijdschriften erbij gepakt en wat schriftjes en schrijfspullen. Het was een razend succes!


Zo'n succes zelfs dat toen er een mailtje van school kwam dat de school om 12.30 uur weer op temperatuur was mijn oudste erg teleurgesteld was. Hij wilde liever thuis naar school dan naar zijn eigen klas!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten